fredag 14 april 2017

Påsklov och nyförälskad i pod..


Här hemma rullar påsklovet på och jag lyssnar på en ny pod som jag är helt kär i.. Penntricket
Om ni inte har lyssnat.. gör det!


vi kör påsk utan fjädrar.. och så har jag börjat med i år med dessa fantastiska ägg.. visst är dom fina!


Hatar att köpa dessa pappägg varje år.. nu har jag dessa som jag kan använda länge.. känns fint.


Jag brukar försöka fylla barnens påskägg med lite mer roliga saker och lite mindre godis.. alltså påsken är en ganska jobbig tid med påskägg hit och dit.. men bra tips till påskäggs innehåll är tatueringar, böcker, lego, olika små spel typ kortlek eller roliga familjen, ritpennor. Oftast brukar jag samla på mig sånt småpyssel som jag hittar i rea lådor eller  när det är utförsäljning efter påsk.. så sparar man allt sånt här smått i skåpet längst upp i köksskåpet.. en av småbarnslivets bästa lifehack..


man kan ju också strunta i äggen och göra ett sånt här superfint paket med ett pärlat hjärta inuti.. kärleksbrev tydligen..


jo och sedan när jag ändå håller på och tipsar hit och dit..kolla in denna blogg.. alltså såå bra!!


Nej nu ska jag fylla påskäggen och och sedan ska jag ta och börja blåsa ballonger och baka bullar då vi också har ett 3 års kalas här hemma i morgon.. 

Glad Påsk och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar