fredag 15 juli 2016

Råa kristaller...


tusan va fint det är med råa kristaller.. ja jag gillar slipade med, men det är nå speciellt med dessa tycker jag..




Jag ska åka iväg till silververket idag, ska äntligen ta och köpa mig dom saker jag behöver för att kunna löda ihop ringar.. men måste nog erkänna att det är lite dyrare än va jag riktigt har råd med så jag försökte sälja lite smycken på instagram igår..


Gick ju sådär.. sålde en.. men bättre än igen.. tåget betalt i allafall..


asså kolla denna rosenkvarts.. helt galet fin.. klematisen går inte av för hackor den heller...


det här armbandet med små turkoser bara älskar jag.. så vacker!
Den är gjord av koppar men är silverpläterat med hjälp av elektrolys.. man täcker metallen med ett tunt lager av silver..
Elektrolys fungerar som så att man sänker ner metallobjektet tillsammans med en bit silver i en lösning som innehåller joner. Genom att sen applicera elektrisk ström löses silvret upp och sätter sig som en yta på objektet.
Många av mina smycken är gjorda på det sättet.. jag önskar att jag hade utrustning att kunna göra detta.. vem vet .. nån gång kanske.. 


Igår när jag skulle fota bilder till försäljningen av mina smycken så var det ett jobb i sig.. ni som har barn, ni vet.. det är inte så att man kan stå i evigheter å tänka å fundera på hur man vill ta fotot.. utan mer bara slänga upp smycket lite fort så sen ta fotot..
Jag tog med mig allt till lekparken.. det funkar det med..
Gräva i sandlådan och fota smycken.. fin kombo!






det här när nog min favorit.. denna lilla ametist..
och kedjan som jag fick special beställa för det inte fanns med tre silverkulor.. ja det här är så superfint tycker jag.. om ni är intresserade av ett halsband så mejla eller håll koll på min Instagram.. jag lägger ut lite där..nej nu ska jag hoppa i duschen för idag har jag har ett tåg att passa idag...

kram

4 kommentarer:

  1. Ska nog ta en till kik på din Insta, de är ju så fina - speciellt ametisterna, tycker du är jätteduktig och jag förstår att det kostar en del att göra de här vackra. Om jag köper ett av dig ska jag se till att sprida dig och dina fina verk!

    SvaraRadera
  2. Åh, var kan man köpa dessa mästerverk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker svara på ditt inlägg men min app på mobilen krånglar lite så vet inte riktigt om du fått svaret jag skrev eller ej.. Men kolla in min instagram @annalenastolt där finns lite mer info om hur och när jag säljer smyckena..
      Ha det bra ! Roligt att du titta in här på min blogg 😊

      Radera
  3. Jag har planer på att öppna en lite shop så snart jag kommer igång så kommer ett inlägg om det eller så kan du kolla på mitt instagram konto @annalenastolt

    SvaraRadera